دانلود فیلم

علائم و عوارض قوز گردن + راهکارهای مناسب برای رفع این عارضه گردنی | مووی دانلود

  • تاریخ : 5ام شهریور 1399
  • موضوع : بلاگ
  • بازدید : 29 بازدید
  • نظرات : بدون نظر

قوز گردن

عوارض و روش های درمان قوز گردن

قوز گردن عارضه است که بیشتر به دلیل پیشرفت تکنولوژی در میان مردم رواج پیدا کرده است و بیش از 25 درصد مردم به این مشکل دچار شده اند. در این مطلب نگاهی داریم به عوارض این عارضه و همچنین راهکارهای مناسب برای رفع این عارضه گردنی که می تواند باعث درمان مشکل قوز گردن شود.

قوز گردن عارضه سر به جلو نام دارد. یعنی جمجمه بیش از 2.5 سانتی متر رو به جلو قرار گرفته و روی مهره اطلس خم می شود. دردهای گردن معمولا وقتی برای ما ایجاد می شود که گردن و سر در ناحیه بدی قرار بگیرند و این حالت نا مناسب تکرار گردد. در طول روز ممکن است مدت ها در پشت کامپیوتر قرار بگیرد، رانندگی های طولانی مدت و مدام شما هم باعث ایجاد این عارضه دردناک خواهند شد. از عوارض این عارضه می توان به کشیدگی گردن و تغییر حالت دادن آن اشاره نمود. حدود 70 تا 90 درصد مردم جهان با این عوارض روبرو می شوند.

عوارض قوز کردن

قوز کردن عادتی نادرست است که میان مردم رایج است و پس از مدتی که این رفتار تکرار شد دیگر نمی توان آن را ترک کرد.

گردن در های طولانی

دردهای گردن ناشی از مشکلات ستون فقرات است پس دردهایتان را جدی بگیرید زیرا آنها هشدارهایی برای مشکلات بدن می باشند. به طور کلی اگر حتی دو اندام بدن بد عمل نمایند بیشتر اندامها را درگیر می کنند.

  • مشکلات تنفسی

از دیگر عوارض قوز کردن می توان به مشکلات تنگی نفس اشاره کرد. تنگی نفس برای هر کسی ممکن است پیش آید ولی توجه زیادی را به خود جلب نمی کند. عدم تحرک، نشستن های زیاد و قوز گردن باعث ایجاد مشکلات تنفسی در موقع انجام کارهای ساده می شود.

  • فشردگی اعصاب

قوز گردن به اعصاب مرکزی فشار می آورد و در نتیجه ممکن است آن اعصاب را ضعیف کند و باعث حرکت کند پیغام های عصبی شود که این برای انسان خطر آفرین است.

  • کاهش جریان خون به مغز

هنگامی که ستون فقرات از حالت اصلی خود خارج می شود به جای شکل S شکل C می گیرد، باعث می شود که ستون مهره حرکت خون در رگ را کاهش دهد و در نتیجه رنگ های خونرسانی مغزی خون کمتری به مغز می رسانند.

  • اختلال در فعالیت های قلبی

فشار بر روی ستون فقرات باعث می شود فشار روی عضلات شکم افزایش پیدا کند. این فشار روی عضلات شکم باعث می شود که حرکات آن کمتر شود و فعالیت قلب را مختل می کند.

  • تغیر شکل اندام های داخلی و ستون فقرات

این تغییر شکل ها در مدت های طولانی اتفاق می افتد و باعث ایجاد قوزهای غیر قابل بازگشت در سنین پیری خواهد شد.

  • بی حسی دست و بازو

فشاری که قوز گردن روی طناب عصبی وارد می کند بسیار زیاد است و می تواند در طولانی مدت باعث کاهش عملکرد اندام ها خصوصا دست ها، بازوها و شکم شود.

  • کمر درد های مزمن

کمردرد مانند بیماری سرماخوردگی است. همانطور که سرماخوردگی دلایل مختلف دارد کمردرد هم دلایل زیادی دارد و روش های درمان هر کدام تفاوت دارد حتی به گفته پزشکان التهاب مفصل ران هم باعث ایجاد کمردرد می شود. تنها تشخیص دهنده این دردها پزشک می باشد.

قوز گردن

 دلایل ایجاد عارضه گردنی

در ادامه دلایل ایجاد قوز گردن را معرفی می کنیم. باید در نظر داشته باشید که مشکل اصلی ایجاد این عارضه فقط قرارگیری سر در حالات نامناسبی مانند قرار گرفتن در حالت خمیده به جلو یا به سوی پایین است. اگر این حالات به دفعات زیاد تکرار شود باعث ایجاد قوز می شود. ولی عوامل دیگری هم موثر هستند عبارتند از:

ضعیف بودن عضلات گردنی

این ضعف باعث می شود گردن به هر حالتی که بیشتر از آن استفاده می شود شکل بگیرد و در نتیجه باعث عارضه دردناک مانند قوز گردن خواهد شد.

نداشتن تعادل در استفاده از بالشت

موقع خواب باید به تعداد مناسب بالشت زیر سر قرار دهید. از بالشت های بسیار لبند و یا خیلی کوتاه استفاده نکنید. در هر حالت تعادل را رعایت کنید تا قوز گردن به سراغ شما نیاید. از خوابیدن روی کاناپه به صورت مکرر خودداری کنید.

شرکت در ورزش های نامناسب

ورزش های خاصی مانند گلف، تنیس هاکی که با یک طرف بدن درگیر است در طولانی مدت ضرر دارد و ممکن است شما را به این عارضه سوق دهد.

شغل نا مناسب

مشاغلی مانند آرایشگری، برنامه نویسی و کارهایی که مدام با کامپیوتر سر و کار دارند جزو مشاغلی هستند که می تواند عارضه سر به جلو را افزایش دهند.

تایپ کردن

اگر در موقع تایپ کردن سر خود را روی صفحه کلید خم نمایید یا بیش از حد پایین آورید این کار در طولانی مدت باعث ایجاد قوز در ناحیه گردن خواهد شد.

کار با میکروسکوپ

افرادی که در آزمایشگاهها کار می کنند و یا پژوهشگرانی که با این وسیله روز خود را سپری می کنند، باید بدانند که ممکن است این مشکل برای آنها هم ایجاد شود و هیچ خطری از آنها دور نیست. زیرا کار کردن با میکروسکوپ نیاز به دقت و توجه زیاد دارد و نیاز به هم شدن طولانی مدت سر و گردن دارد و می تواند ستون فقرات را از حالت اصلی که دارد خارج کند.

نشستن نادرست

نشستن با کم خم ایجاد غوز در ستون فقرات و مهره های گردنی را تسهیل می کند و اگر مدت طولانی این اتفاق بیفتد باعث ناهنجاری شدید در کمر و گردن خواهد شد.

کوله پشتی

اگر از کوله پشتی استفاده می کنید در نظر داشته باشید که اگر از یک بند آن استفاده کنید لاکچری نخواهید شد و بدن خود را به خطر خواهید انداخت پس از دو بند آن استفاده کنید تا توازن بین شانه ها رعایت شود و باعث ایجاد ناهنجاری در سنین بالا نشوید.

مطلب پیشنهادی: حرکت ورزشی برای از بین بردن قوز پشت کمر

در نظر بگیرید که قوز کردن و قوز کمر رابطه مستقیمی دارند. اگر قوز کمر دارید می توانید به قوز گردن هم مبتلا شوید.

علائم قوز گردن

این علائم نشان می دهد که شما دارای قوز گردن یا در حال مبتلا شدن به آن هستید.

  1. کمر درد و گردن درد
  2. گرفتگی عضلات به خصوص عضلات دست ها و شکم
  3. پوکی استخوان
  4. آپنه در خواب، که خودتان متوجه نمی شوید و فقط دیگران می فهمند
  5. بی خوابی های مکرر
  6. بر جستگی دیسک کمر
  7. خستگی های پی در پی
  8. درد های ( TMJ)

راه کار هایی برای درمان

استفاده از بالش مناسب

اگر بیشتر مواقع با گردن درد و سردرد از خواب بیدار می شوید باید بالش خود را اصلاح کنید. زیرا این درد ها نشان دهنده قرار گیری بدن در حالت نامناسب است. با اصلاح وضع خوابیدن می توانید تا حدودی قوز گردن خود را از بین ببرید.

کمر بند طبی

استفاده از کمر بند طبی به طور منظم باعث می شود که وضعیت شانه ها در حالت صحیح قرار بگیرد و همچنین استفاده دائم می تواند در درمان این عارضه مفید باشد.

ماساژ

به یک مرکز ماساژ درمانی مخصوص مراجعه کنید و از آن ها کمک بگیرید. در این مرکز به شما حرکاتی آموزشی داده می شود که باید برای درمان آن ها در منزل تمرین کنید. این نرمش ها وضعیت بدن شما را اصلاح می کند و درد ستون فقرات را تا حدودی کم می کند.

حرکات ورزشی

گاها با انجام درست حرکات ورزشی می توانید به درمان با کمترین هزینه و صرفه جویی در وقت بپردازید .

  1. می توانید روی یک صندلی بنشینید و ماهیچه های کتف را رو به عقب منقبض کنید. این حکت را روزی سه بار و هر بار حدود ۳۰ ثانیه انجام دهید.
  2. روی صندلی نشسته اید دستانتان را از پشت سر به گردن قفل کنید و سر خود را به عقب فشار دهید. این حرکت را در روز پنج بار و در هر بار ۲۰ ثانیه انجام دهید.

در این مطلب با علائم، عوارض و روش های درمان قوز گردن (سر به جلو) آشنا شدید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.