سیاست‌های جدید حزب کمونیست چین برای حمایت از سینمای ملی - سینمای جهان - نيوز و گفته - iCinema




۲۵ام بهمن ۱۳۹۶ فیلم

آی سینما: چین درون حال نرم افزار‌ریزی برای گزينش ۵ هزار سالن درون سراسر کشور هست تا فیلم‌های با موضوعات ملی و پروپاگاندا (تبلیغاتی) را به نمایش بگذراند و همچنین با بلیت‌های تخفیف دار، فروش عمده بلیت و دیگر تمهیدات به گیشه این فیلم‌ها کمک کند.

این تعداد سینما تقریبا ۱۰ درصد کل سینماهای چین را تشکیل می‌دهد و برای هر شهر بزرگ، استان و نواحی خودمختار سهمیه‌بندی تعیین می‌شود تا چنین فیلم‌هایی درون سراسر این کشور به نمایش دربیایند.

اطلاعیه‌ای که از سوی نهاد تنظیم کننده سینمای ملی چین منتشر شده، می‌گوید این سیاست جدید قصد دارد فیلم‌های خاصی را درون دوران خاصی توسعه دهد تا «پیشقراول سینمای مردمی» شکل گیرد و به نوشته هالیوود ریپورتر این یادآور اصطلاحات و ادبیاتی هست که درون دوران مائو تسه‌تونگ بنیانگذار جمهوری خلق چین کمونیستی دسترس می‌شد.

درون این بیانیه که با ابتکارهای جدید حزب کمونیست چین هماهنگی دارد، سیاست جدید می‌خواهد «افکار را هدایت کند و مردم را آموزش دهد». چین دومین بازار بزرگ سینمای جهان را بعد از امریکا درون اختیار دارد و درون سال ۲۰۱۷ گیشه این کشور ۱۳٫۵ درصد رشد داشت و فروش فیلم‌ها درون اين به ۸٫۶ میلیارد دلار رسید.

سهم فیلم‌های چینی از این مبلغ قابل دقت ۵۴ درصد بود و فیلم اکشن «جنگجوی گرگ ۲» پرفروش‌ترین فیلم سال درون گیشه چین شد. حالا به نظر می‌رسد حزب کمونیست حاکم بر چین می‌خواهد تولید فیلم‌های بیشتری با موضوعات میهن پرستانه را تشویق کند و بر فیلمنامه‌ها و مجوزهای فیلمبرداری کنترل بیشتری داشته باشد.

مسئولان دولتی این حزب به شکل مداوم تاریخ اکران و آمار فروش فیلم‌ها را تغییر می‌دهند و تعداد فیلم‌های خارجی اکران شده درون گیشه این کشور را محدود می‌کنند و گاهی نمایش برخی فیلم‌های غیرچینی درون این کشور ممنوع می‌شود.

۹۴۱۰


مطالب پیشنهادی